İbrahim SÖYLER
Mali Hizmetler Müdürü
İLETİŞİM
0348 813 10 23 Dahili : 127
Kilis İl Özel İdaresi
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLECEK GÖREVLER
İl Özel İdaremiz Bünyesinde bulunan Ödenek Tahsisi Yapılmış ve Harcama Yetkisi verilmiş şube Müdürlüklerinin ve Genel Bütçe Kapsamında bulunan İdarelerin İl Özel İdaremize aktarılan bütçe ve ödenek dahilindeki ihtiyacı olan tüm mal ve hizmet alımı ile yapım ile ilgili ihalelerini 4734 Sayılı Devlet İhale Kanunu ve Buna bağlı Yönetmelik ve Tebliğler uyarınca yapmak ve sonuçlandırmak.
Harcama Yetkisi verilen ve ödenek tahsisi edilen İl Özel İdaremiz Bünyesindeki Birim Müdürlükleri tarafından alınacak olan mal, hizmet ve yapım işinin ihale dosyası (Teknik Şartname, Yaklaşık Maliyet ve İhale Onay Belgesi) hazırlanarak ihale birimimize gönderilecektir.
İhale birimi tarafından gönderilen ihale dosyası incelenerek , eksik hususlar ve bilgiler bulunması durumunda ilgili birim müdürü ile irtibata geçerek düzeltilmesi sağlanacaktır.
İhale biriminde ilan ödeneği bulunmadığından ihale ile ilgili ilan bedelleri ilgili birim tarafından ödemesi yapılacaktır.
4734 ve 4735 sayılı Kanununlar kapsamında mal, hizmet satın alma ve yapım işleri ile ilgili ihaleleri yapacaktır.
Oluşturulacak komisyonlar için ilgili birimden uzman / teknik personeli alacaktır.
Birim tarafından işin sözleşmesi düzenlendikten sonra ihale dosyası ilgili birimlere gönderilecektir.
Sözleşme düzenlendikten sonra ilgili birimlerin yapacağı faaliyetler hakkında bilgi vermek ve gerekli takibi yapmak.
Birim personelinin yerine getirdiği hizmet alanın uzmanlık gerektirmesi nedeniyle uzmanlaşmış kadrolardan oluşmasını sağlamak ve mevcut personelin alanında uzmanlaşması için gerekli eğitimlere/kurslara katılımı sağlanacaktır.
Birimdeki evrakların dosyalama ve arşivleme işlerini yaptırmak.
Görev alanına giren konularda gerektiğinde karar veya destek unsuru olarak üst yönetime bilgilendirme, görüş ve önerilerde bulunmak.
BÜTÇE BÜROSU GÖREVLERİ
İl Özel İdaresi’nin mali yıl bütçe taslağını hazırlamak.
İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini yapmak.
Bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ödenek göndermek.
Birimce yapılacak tahakkukların ödenek kontrolünü ve takibini yapmak.
Ödeneklerin tenkis işlemlerinin takip ve kontrolünü yapmak.
Harcama yetkililerine bütçeye ilişkin gerekli bilgileri aktarmak.
İlgili kurumlara, bütçeleri ile ilgili bilgileri ve kanunlar gereği bütçeden ayrılan payları göndermek.
Bakanlıklardan muhtelif işler için gönderilen ödeneklerin ilgili kurumlara aktarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
İl Özel İdaresi’nin mali yıl bütçe taslağını hazırlamak.
İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini yapmak.
Bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ödenek göndermek.
Birimce yapılacak tahakkukların ödenek kontrolünü ve takibini yapmak.
Ödeneklerin tenkis işlemlerinin takip ve kontrolünü yapmak.
Harcama yetkililerine bütçeye ilişkin gerekli bilgileri aktarmak.
İlgili kurumlara, bütçeleri ile ilgili bilgileri ve kanunlar gereği bütçeden ayrılan payları göndermek.
Bakanlıklardan muhtelif işler için gönderilen ödeneklerin ilgili kurumlara aktarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
MUHASEBE BÜROSU GÖREVLERİ
Banka iş ve işlemlerini takip etmek ve kontrolünü yapmak.İl Özel İdaresine verilen ve kasada tutulan teminat mektuplarının süre yönünden takibini yapmak.
Ödemeye ilişkin mevzuatında öngörülen belgelerin tam ve doğru olup olmadığı ile maddi hata bulunup bulunmadığı kontrol edilerek hak sahiplerine ödemelerini yapmak.
Ödeme belgelerindeki yetkili imzaların kontrolünü yapmak.
Hak sahiplerinin kimlikleri ve varsa vekâletname, azilname ile banka hesabı kullanacaklara ait hesap numarası ile ilgili bilgilerin kontrolünü yapmak.
Muhasebe kayıtlarını bilgisayar ortamında tutmak.
Muhasebe raporlarını almak.
Kesin hesabı çıkarmak.
Ay sonunda ilçelerden gönderilen sarf evraklarını incelemek ve arşivleyerek denetime hazır halde bulundurmak.
İlçe Özel İdareleri ile koordineli olarak aylık ve yıllık hesapların çıkarılmasını sağlamak.
İlçe Özel İdareleri ile koordineli olarak aylık ve yıllık hesapların çıkarılmasını sağlamak.
Muhasebe iş ve işlemlerinin arşivlenerek denetime hazır halde bulundurmak.
Vergi Daireleri, Sigorta ve Emekli Sandığı’na, emanete alınan kesintilerin ödemesini yapmak.
Bütçe emaneti ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
Emanet iş ve işlemlerini yapmak.
İcra, sorgu, ilam ve layihaların takibini yapmak.
Aylık mizanların Maliye Bakanlığı’nın KBS’e ( Kamu Bilgi Sistemi) giriş ve kontrollerini yapmak.
Bütçe Bürosu ile müşterek yapılacak çalışma ile kesin hesabı çıkarmak.
İl Özel idaresinin ortağı bulunduğu birlik, şirket vb. kuruluşların tahakkuku yapılmış yıllık katılım paylarının takip ve ödemesini yapmak.
Tahakkuku yapılmış(maaş, yolluk, hakkediş vs.) ödeme işlemlerini gerçekleştirmek.
Birimin faaliyet alanı ile ilgili yıllık programları, stratejik plan doğrultusunda hazırlamak.
Sayıştay Başkanlığına gönderilmesi gereken idare hesabı ve diğer belgeleri hazırlayarak göndermek
Yönetim dönemi cetvellerini hazırlamak ve ilgili makamlara sunmak.
GELİR BÜROSU GÖREVLERİ
5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu’ndan doğan her türlü gelirin tahakkuk ve tahsilini yapmak.
5393-5216 Sayılı Kanunlara göre mücavir alan dışında bulunan 3194 Sayılı İmar Kanunu kapsamında kaçak inşaatlardan dolayı tahakkuk etmiş imar para cezalarının takibi ve tahsilini yapmak.
Yürürlükten kaldırılmış olan Taşocakları Nizamnamesi ve Maden Kanunu kapsamında verilmiş olup da tahakkuk etmiş idari alacaklar ile kaçak malzeme bedellerinin tahsiline ait iş ve işlemleri yapmak.
Birimlerce encümene sunulan ve sonucunda karar verilen cezaların tahsilatını yapmak.
İl Özel İdaresi’nin iştirak ve ortaklıkları ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek.
2863 Sayılı Kanun ile değişik 5226 sayılı kanun kapsamında kültür katkı paylarının tahsilatını yapmak.
Aylık gelir tablolarını oluşturarak ilgili makamlara sunmak.
Gelirlerin bilgisayar ortamında takibini ve tahsilini yapmak.
Hukuki yollarla tahsili sağlanan işlerle ilgili hukuk müşavirliği ile koordinasyon kurularak dosyalara gelire ilişkin belgelerin konulmasını sağlamak.
Satışı yapılan ve kiraya verilen taşınır ve taşınmaz malların takip ve tahsilini yapmak.
İdare kaynaklarının artırılması amacıyla gerekli araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
PLANLAMA VE RAPORLAMA BÜROSU GÖREVLERİ
İdare’nin stratejik planının hazırlanması ve revizesinin yapılması ile ilgili koordinasyonun sağlanması ve sekreter ya iş ve işlemlerini yürütmek, gereğinde danışmanlık hizmeti almak.
İdare’nin faaliyet raporu ve performans planının hazırlanması ile ilgili koordinasyonun sağlanması ve sekreter ya iş ve işlemlerini yürütmek, performans ölçümleri ile ilgili olarak ilgili birimlerle ortaklaşa raporlar hazırlayarak ilgili makamlara sunmak.
İdarenin iç kontrol eylem planlarının hazırlanması ve izlenmesi ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
Birimin faaliyet alanı ile ilgili yıllık programları, stratejik plan doğrultusunda hazırlamak.
Birimin hizmet alanı ile ilgili aylık faaliyet raporlarını hazırlamak ve raporları ilgili makamlara sunmak.
Birimin hizmet alanı ile ilgili aylık faaliyet raporlarını hazırlamak ve raporları ilgili makamlara sunmak.
Yasal mevzuat, planlar, projeler ve çalışma programı çerçevesinde İl Özel İdaresi’nin hizmet politikasının belirlenmesi için gerekli araştırmalar yapmak ve elde edilen sonuçları kapsamlı bir rapor haline getirmek.
Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütürken, İl Özel İdaresi hizmet birimleri, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yapmak üzere işbirliği sağlamak.
Birim personelinin görevlendirme iş ve işlemlerini yapmak.
Birimin iş akış şemalarını oluşturmak.
İdarenin yatırım programını hazırlanmasını koordine etmek uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporu hazırlamak.
İç kontrol sisteminin kurulması standartların uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışma yapmak.